Huishoudelijke ondersteuning

Op een bepaald moment in uw leven kunnen sommige huishoudelijke taken zwaar vallen. Doordat u een dagje ouder wordt, bijvoorbeeld. Of door ziekte. Of als u herstelt van een operatie. Huishoudelijke ondersteuning kan dan zeer wenselijk zijn.

Huishoudelijke ondersteuning

GrandCare stemt de huishoudelijke ondersteuning af op uw persoonlijke situatie. En als u dat wilt, zorgen we voor een vast gezicht als hulp.

De huishoudelijke ondersteuning wordt afgestemd op uw persoonlijke situatie

Nu aanmelden?

Vul het aanmeldformulier in. Wilt u liever telefonisch contact? Bel dan met 024 357 34 68.

Wat wij doen

Wat doen wij?

GrandCare biedt ondersteuning bij:

Stofzuigen, stoffen en dweilen

Bed verschonen en opmaken

Badkamer en toilet schoonmaken

Ramen wassen

Afwassen en strijken

Uitgangspunten

Uitgangspunten

Afgestemd op uw persoonlijke situatie

Geen wachtlijst

Intern korte lijnen

Vervanging bij ziekte en vakantie

Vast gezicht als hulp

Persoonlijke kennismaking en evaluatiemomenten

Aanvragen

Aanvragen

Voor huishoudelijke ondersteuning van GrandCare is nodig:

WMO
Om in aanmerking te komen voor de algemene voorziening eenvoudige huishoudelijke hulp doet uw gemeente een toets. Op basis daarvan krijgt u mogelijk een doorverwijzing naar de algemene voorziening voor eenvoudige huishoudelijke hulp. Soms besluit de gemeente een doorverwijzing te geven voor een maatwerkvoorziening.  Die is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

Binnen de gemeenten Heumen, Beuningen en Mook- Middelaar is GrandCare een gecontracteerd aanbieder.

Particulier
Heeft u geen indicatie maar wilt u wel huishoudelijke ondersteuning? Dat kan! GrandCare biedt ook particuliere huishoudelijke ondersteuning. De kosten hiervoor komen voor uw eigen rekening.

Veelgestelde vragen

  • Wat kan ik verwachten van een intake gesprek?

    De intake vindt bij u thuis plaats. Samen met u en eventuele naasten stellen we tijdens het intakegesprek vast welke ondersteuning u nodig heeft.  Daarna kijken we met zorg naar welke hulpverlener geschikt is om u die ondersteuning te bieden. Vervolgens worden er afspraken gemaakt en zal de ondersteuning starten. Het intake gesprek duurt c.a. 1 uur.

  • Krijg ik steeds dezelfde zorgverlener?

    Ja, bij GrandCare ontvangt u steeds dezelfde zorgverlener. Alleen bij ziekte of vakantie vragen wij of u vervanging wenst.

  • Welke dagen/tijden is GrandCare bereikbaar

    De backoffice van GrandCare is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur. In het weekend en op feestdagen tussen 07.00 en 09.00 uur voor dringende vragen. Aanmelden voor Kortdurend Verblijf kan na de opening medio 1 december 24/7.

  • In welke regio werkt GrandCare?

    GrandCare werkt in Het Rijk van Nijmegen: de gemeenten Heumen, Nijmegen, Beuningen, Druten, Berg en Dal, Wijchen, Mook en Middelaar.

  • Heeft GrandCare een wachtlijst?

    Voor de huishoudelijke ondersteuning is geen wachtlijst.

  • Kan ik de ondersteuning op vaste dagen ontvangen?

    Ja, u kunt zelf aangeven op welke dagen en tijden u GrandCare wilt inzetten.

  • Moet ik een minimum aantal uren zorg afnemen?

    GrandCare hanteert geen minimale afname van dagen. Wel minimaal 1 uur per keer.

  • Ben ik gebonden aan een overeenkomst?

    Voor de dienstverlening start, krijgt u van ons een overeenkomst. Hierin staan de gemaakte afspraken. U bent vrij om aan te geven hoe lang u gebruik wilt maken van onze diensten. Voor ondersteuning en gezelschap hanteren we geen opzegtermijn. Voor de huishoudelijke ondersteuning betreft het opzegtermijn 1 maand.

     

  • Welke financieringsvormen heeft GrandCare?

    U kunt van GrandCare gebruik maken via de WMO, JW, PGB of op particuliere basis.

  • Hoe kan ik contact opnemen met GrandCare?

    U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via: 024 357 34 68 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. In het weekend en op feestdagen zijn wij tot 09.00 uur bereikbaar voor dringende vragen.