Ondersteuning en gezelschap

Kunt u weleens wat extra gezelschap gebruiken? Of wilt u graag zelfstandig blijven, maar heeft u daar wat ondersteuning bij nodig? Dan heeft GrandCare voor u de dienst Ondersteuning en gezelschap. Met deze dienst proberen we de dagelijkse bezigheden voor onze cliënten te veraangenamen, de bijzondere momenten te behouden en hierdoor het plezier in het leven te vergroten.

Ondersteuning en gezelschap is erg geschikt voor senioren en mensen met een beperking. Heeft u (of uw naasten) geen recht op een indicatie voor begeleiding individueel (WMO)? Of woont u (of uw naasten) in een instelling maar is er toch meer behoefte aan ondersteuning of gezelschap? Dan kan deze dienst een goede uitkomst zijn.

Ondersteuning en gezelschap

GrandCare biedt u een betrouwbaar steunpunt. Onze collega’s hebben ruime ervaring in senioren of mensen met een beperking begeleiden en gezelschap bieden. Wij zorgen ervoor dat u of uw naaste de aandacht en ondersteuning krijgen die hij/zij verdient.

Ondersteuning en gezelschap kan worden aangevraagd door professionals, maar ook door particulieren die zelf niet in de gelegenheid zijn om de juiste aandacht te geven. Door een druk gezinsleven, bijvoorbeeld. Of door de geografische afstand. Maar ook door te grote emotionele en/of fysieke druk. Ook dan staat GrandCare voor u klaar.

Onze collega’s hebben ruime ervaring in het begeleiden van senioren of mensen met een beperking

Nu aanmelden?

Vul het aanmeldformulier in. Wilt u liever telefonisch contact? Bel dan met 024 357 34 68.

Wat wij doen

Wat doen wij?

Er zijn verschillende mogelijkheden

Vaak is ondersteuning en gezelschap voor senioren of mensen met een beperking een aanvulling op de ondersteuning van mantelzorgers, de thuiszorg, familie of bekenden.

  • Een wandeling of uitstapje maken
  • Computerhulp
  • Een bezoek aan uw specialist
  • Boodschappen doen
  • Voorlezen of een spel doen
  • Samen de maaltijd gebruiken
  • Slaap- nachtdiensten overnemen
  • En uiteraard, een luisterend oor

Uw hulpvraag kan bestaan uit een eenmalig gesprek, een wekelijks uurtje, of bijvoorbeeld een hele middag voor een uitstapje. U bepaalt waar u behoefte aan heeft.

Uitgangspunten

Uitgangspunten

U bepaalt waar u behoefte aan heeft

Geen contra-indicaties, iedereen is welkom

Geen onnodige overhead, intern korte lijnen

De juiste persoon op de juiste plaats

Goede en nauwe samenwerking met betrokkenen

Aanvragen

Aanvragen

Vraag ondersteuning en gezelschap hieronder aan

Om ondersteuning en gezelschap aan te vragen heeft u geen verwijzing nodig. GrandCare verleent haar diensten op particuliere basis. U betaalt uit eigen middelen of uit het persoonsgebonden budget (PGB).

In een kennismakingsgesprek inventariseren wij samen met u uw wensen en behoeften.

Veelgestelde vragen

  • Wat kan ik verwachten van een intake gesprek?

    De intake vindt bij u thuis plaats. Samen met u en eventuele naasten stellen we tijdens het intakegesprek vast welke ondersteuning u nodig heeft.  Daarna kijken we met zorg naar welke hulpverlener geschikt is om u die ondersteuning te bieden. Vervolgens worden er afspraken gemaakt en zal de ondersteuning starten. Het intake gesprek duurt c.a. 1 uur.

  • Krijg ik steeds dezelfde zorgverlener?

    Ja, bij GrandCare ontvangt u steeds dezelfde zorgverlener. Alleen bij ziekte of vakantie vragen wij of u vervanging wenst.

  • Welke dagen/tijden is GrandCare bereikbaar

    De backoffice van GrandCare is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur. In het weekend en op feestdagen tussen 07.00 en 09.00 uur voor dringende vragen. Aanmelden voor Kortdurend Verblijf kan na de opening medio 1 december 24/7.

  • In welke regio werkt GrandCare?

    GrandCare werkt in Het Rijk van Nijmegen: de gemeenten Heumen, Nijmegen, Beuningen, Druten, Berg en Dal, Wijchen, Mook en Middelaar.

  • Kan ik de ondersteuning op vaste dagen ontvangen?

    Ja, u kunt zelf aangeven op welke dagen en tijden u GrandCare wilt inzetten.

  • Moet ik een minimum aantal uren zorg afnemen?

    GrandCare hanteert geen minimale afname van dagen. Wel minimaal 1 uur per keer.

  • Ben ik gebonden aan een overeenkomst?

    Voor de dienstverlening start, krijgt u van ons een overeenkomst. Hierin staan de gemaakte afspraken. U bent vrij om aan te geven hoe lang u gebruik wilt maken van onze diensten. Voor ondersteuning en gezelschap hanteren we geen opzegtermijn. Voor de huishoudelijke ondersteuning betreft het opzegtermijn 1 maand.

     

  • Welke financieringsvormen heeft GrandCare?

    U kunt van GrandCare gebruik maken via de WMO, JW, PGB of op particuliere basis.

  • Hoe kan ik contact opnemen met GrandCare?

    U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via: 024 357 34 68 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. In het weekend en op feestdagen zijn wij tot 09.00 uur bereikbaar voor dringende vragen.