Ambulante thuisbegeleiding

Soms loopt het thuis niet zoals u graag wilt. Of vinden andere dat begeleiding noodzakelijk is. Bijvoorbeeld omdat problemen zich opstapelen en u het overzicht dreigt kwijt te raken, het onderhouden van contacten lastig is, of omdat u problemen heeft met uw omgeving. 

Bij sociale, opvoedkundige of psychische problemen

De thuisbegeleiders van GrandCare bieden hulp aan bij sociale, opvoedkundige of psychische problemen. Ook als u meerdere problemen hebt en de situatie ingewikkeld is. We noemen dit: meervoudige complexe problematiek. Samen bekijken we hoe we uw problemen in uw eigen omgeving kunnen verminderen of zelfs oplossen.

HBO-geschoolde thuisbegeleider

We werken uitsluitend met HBO-geschoolde thuisbegeleiders. Ervaren professionals met de juiste kennis om goede begeleiding en ondersteuning te bieden. Dit gebeurt in nauw contact met naasten en andere hulpverleners of betrokkenen.

Thuisbegeleiding

Ervaren professionals met de juiste kennis om goede begeleiding en ondersteuning te bieden

GrandCare is een gecontracteerde aanbieder vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en Jeugdwet (JW).

Kies ook voor thuisbegeleiding via GrandCare

Heeft u behoefte aan ondersteuning voor problemen in uw thuissituatie? Neem voor meer informatie contact op met de mensen van GrandCare.

Graag meer informatie of direct aanmelden

Wat wij doen

Dit doen we

GrandCare begeleidt o.a. bij

  • Verbetering van uw leefsituatie
  • Meer structuur aanbrengen in de dag
  • Opvoedondersteuning
  • Antwoord op vragen over financiën
  • Voorkomen van vervuiling, verwaarlozing en
  • Voorkomen of doorbreken van een sociaal isolement
  • Emotionele en psychosociale ondersteuning
  • Versterking van uw sociale netwerk
Uitgangspunten

Uitgangspunten

Gewoon doen wat nodig is

  • Iedereen is welkom
  • Geen onnodig papierwerk, intern korte lijnen
  • De juiste persoon op de juiste plek
  • Goede en nauwe samenwerking met betrokkenen
  • Ook inzetbaar in het weekend, feestdagen of avonden wanneer nodig
Aanvragen

Aanvragen

Voor thuisbegeleiding van GrandCare is nodig

Aanmelden kan via alle erkende verwijzers JW en WMO via o.a.; het Kernteam, het Wijkteam, het Regieteam en het Interventieteam uit;

Regio Centraal Gelderland
Regio Nijmegen
Limburg Noord

Het aanmelden van een Jeugdige kan ook via: Jeugdbescherming, GGD of uw huisarts.

Veelgestelde vragen

  • Ben ik gebonden aan een overeenkomst?

    GrandCare heeft een overeenkomst met uw gemeente. Echter maken wij met u wel afspraken over de inhoud van de hulpverlening. Indien u via het PGB gebruik maakt van onze diensten ontvangt u een overeenkomst.

  • Kan ik de begeleiding op vaste dagen ontvangen?

    In overleg met u en uw verwijzer stemmen we samen de dagen en tijden af.

  • Heeft GrandCare een wachtlijst?

    Momenteel hebben we geen wachtlijst en kunnen we direct starten.

  • Wie zijn erkende verwijzers?

    U kunt worden aangemeld voor onze dienstverlening door onderstaande erkende verwijzers, ook de Lokale Toegangspoort genoemd. U kunt hierbij denken aan het: Kernteam, Wijkteam, Regieteam en het Interventieteam. Alleen voor jeugdigen geldt dat u ook kan worden aangemeld via: Jeugdbescherming, GGD of uw huisarts.

    GrandCare is een gecontracteerd aanbieder voor JW en WMO voor Regio Nijmegen, Gemeente Wijchen, Regio Centraal Gelderland en Limburg Noord.

  • Welke dagen/tijden is GrandCare bereikbaar

    De backoffice van GrandCare is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
    GrandCare Verblijf is 24/7 bereikbaar.

  • In welke regio werkt GrandCare?

    GrandCare werkt in Het Rijk van Nijmegen en Regio Arnhem: de gemeenten Heumen, Nijmegen, Beuningen, Druten, Berg en Dal, Wijchen, Mook en Middelaar, Renkum, Duiven, Rheden, Doesburg, Overbetuwe, Lingewaard en Wageningen.

  • Krijg ik steeds dezelfde zorgverlener?

    Wij proberen u zo veel mogelijk te koppelen aan één zorgverlener. Mocht dat niet haalbaar zijn, bijvoorbeeld doordat u erg veel uren afneemt, dan stellen wij, in overleg met u, een klein team samen.

  • Moet ik een minimum aantal uren begeleiding afnemen?

    GrandCare hanteert geen minimale afname van dagen. Wel minimaal 1 uur per keer.

  • Welke financieringsvormen heeft GrandCare?

    U kunt van GrandCare gebruik maken via de WMO, JW, PGB of op particuliere basis.

  • Hoe kan ik contact opnemen met GrandCare?

    U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via: 024 357 34 68 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Verblijf is 24/7 bereikbaar via; 06-58830951