Ambulante gezinsondersteuning

Het gezinsleven kan mooi zijn. Maar soms ook veeleisend of zelfs problematisch. Bijvoorbeeld vanwege ziekte, scheiding, verslaving, opvoedkundige vragen of een problematische financiële situatie. Soms kan het wenselijk of noodzakelijk zijn ondersteuning te ontvangen van een professional. 

Hoe vaak?

Vaak is een gezinsondersteuner meerdere keren per week, meerdere uren per dag aanwezig in een gezin.

Praktische ondersteuning

Een gezinsondersteuner biedt hele praktische ondersteuning in de thuissituatie. Hij of zij biedt bijvoorbeeld een luisterend oor, vangt de kinderen op als u daar zelf niet toe in staat bent, geeft u advies en werkt samen aan de gestelde doelen. Samen zorgen we voor een veilige en prettige leefomgeving voor alle gezinsleden. De ontwikkeling van uw kind staat daarbij centraal.

Een gezinsondersteuner biedt op een zeer praktische wijze ondersteuning

GrandCare is een gecontracteerde aanbieder vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en Jeugdwet (JW).

Kies ook voor gezinsondersteuning van GrandCare

Heeft u behoefte aan ondersteuning in uw gezin? Zodat uw gezin blijft draaien en de leefomgeving voor iedereen veilig en prettig blijft? Neem voor meer informatie contact op met de mensen van GrandCare.

Graag meer informatie of direct aanmelden

Wat wij doen

Wat wij doen?

GrandCare biedt ondersteuning bij

  • Zorgen voor structuur en regelmaat
  • Creëren van een stabiele en positieve opvoedingsomgeving
  • Aanleren en vasthouden van (opvoed)vaardigheden
  • Ouders/verzorgers ontlasten
  • Het bieden van een begeleide omgang
  • Praktische zaken zoals wassen en aankleden van de kinderen, naar school brengen, sociale activiteiten met de kinderen, eten maken, licht huishoudelijk werk.
Uitgangspunten

Uitgangspunten

Voor een veilig en prettig leefklimaat

  • Iedereen is welkom
  • De juiste persoon op de juiste plek
  • Een vast gezicht
  • Nauwe samenwerking met betrokkenen
  • Ook in het weekend, feestdagen of avond inzetbaar
Aanvragen

Aanvragen

Via een erkende verwijzer

Aanmelden kan via alle erkende verwijzers JW en WMO via o.a.; het Kernteam, het Wijkteam, het Regieteam en het Interventieteam uit;

Regio Centraal Gelderland
Regio Nijmegen
Limburg Noord

Het aanmelden van een Jeugdige kan ook via: Jeugdbescherming, GGD of uw huisarts.

Veelgestelde vragen

  • Ben ik gebonden aan een overeenkomst?

    GrandCare heeft een overeenkomst met uw gemeente. Echter maken wij met u wel afspraken over de inhoud van de hulpverlening. Indien u via het PGB gebruik maakt van onze diensten ontvangt u een overeenkomst.

  • Kan ik de begeleiding op vaste dagen ontvangen?

    In overleg met u en uw verwijzer stemmen we samen de dagen en tijden af.

  • Heeft GrandCare een wachtlijst?

    Momenteel hebben we geen wachtlijst en kunnen we direct starten.

  • Wie zijn erkende verwijzers?

    U kunt worden aangemeld voor onze dienstverlening door onderstaande erkende verwijzers, ook de Lokale Toegangspoort genoemd. U kunt hierbij denken aan het: Kernteam, Wijkteam, Regieteam en het Interventieteam. Alleen voor jeugdigen geldt dat u ook kan worden aangemeld via: Jeugdbescherming, GGD of uw huisarts.

    GrandCare is een gecontracteerd aanbieder voor JW en WMO voor Regio Nijmegen, Gemeente Wijchen, Regio Centraal Gelderland en Limburg Noord.

  • Welke dagen/tijden is GrandCare bereikbaar

    De backoffice van GrandCare is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
    GrandCare Verblijf is 24/7 bereikbaar.

  • In welke regio werkt GrandCare?

    GrandCare werkt in Het Rijk van Nijmegen en Regio Arnhem: de gemeenten Heumen, Nijmegen, Beuningen, Druten, Berg en Dal, Wijchen, Mook en Middelaar, Renkum, Duiven, Rheden, Doesburg, Overbetuwe, Lingewaard en Wageningen.

  • Krijg ik steeds dezelfde zorgverlener?

    Wij proberen u zo veel mogelijk te koppelen aan één zorgverlener. Mocht dat niet haalbaar zijn, bijvoorbeeld doordat u erg veel uren afneemt, dan stellen wij, in overleg met u, een klein team samen.

  • Moet ik een minimum aantal uren begeleiding afnemen?

    GrandCare hanteert geen minimale afname van dagen. Wel minimaal 1 uur per keer.

  • Welke financieringsvormen heeft GrandCare?

    U kunt van GrandCare gebruik maken via de WMO, JW, PGB of op particuliere basis.

  • Hoe kan ik contact opnemen met GrandCare?

    U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via: 024 357 34 68 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Verblijf is 24/7 bereikbaar via; 06-58830951