Ondersteuning & gezelschap

Kunt u wel eens wat extra gezelschap gebruiken? Of wilt u graag zelfstandig blijven, maar heeft u daar wat ondersteuning bij nodig? Dan kunt u bij GrandCare terecht voor Ondersteuning & Gezelschap. Samen doen we leuke, gezellige dingen. We staan stil bij bijzondere momenten in uw leven en veraangenamen uw dagelijkse bezigheden. Ons doel voor u: meer plezier in het leven.

Voor wie?

Ondersteuning & Gezelschap is heel geschikt voor senioren en mensen met een beperking. Of u nu thuis woont of in een instelling. Vaak is het een aanvulling op de ondersteuning van mantelzorgers, thuiszorg, familie of bekenden. Het kan gaan om een eenmalig gesprek, een wekelijks uurtje, of bijvoorbeeld een hele middag op stap. U bepaalt waar u behoefte aan heeft. U betaalt onze dienstverlening zelf of via het persoonsgebonden budget (pgb).

De aandacht die u verdient

GrandCare is een betrouwbaar steunpunt. Onze collega’s hebben ruime ervaring in het begeleiden en bieden van gezelschap aan senioren en mensen met een beperking. Wij zorgen dat u – of uw naaste – de aandacht krijgt die hij of zij verdient en nodig heeft.

Ondersteuning en gezelschap

 

Onze collega’s hebben ruime ervaring in het begeleiden van senioren of mensen met een beperking

GrandCare is een gecontracteerde aanbieder vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en Jeugdwet (JW).

Kies ook voor Ondersteuning & Gezelschap

We worden niet alleen ingeschakeld door mensen die zelf zorg nodig hebben. Ook naasten weten ons te vinden. Bijvoorbeeld omdat ze zelf een druk gezinsleven hebben of te ver weg wonen. Of het psychisch of lichamelijk niet aan kunnen om zelf veel ondersteuning en gezelschap te bieden. Ook dan staat GrandCare voor u klaar.

Graag meer informatie of direct aanmelden

Wat wij doen

Dit doen we

We doen van alles.

Bijvoorbeeld:

  • Een wandeling of uitstapje maken
  • Computerhulp
  • Een bezoek aan uw specialist
  • Boodschappen doen
  • Voorlezen of een spel doen
  • Samen eten
  • Slaap- nachtdiensten overnemen
  • En natuurlijk: een luisterend oor
Uitgangspunten

Uitgangspunten

U bepaalt waar u behoefte aan heeft

  • Iedereen is welkom (geen contra-indicaties)
  • De juiste persoon op de juiste plaats
  • Geen onnodig papierwerk, intern korte lijnen
  • Goede en nauwe samenwerking met betrokkenen
Aanvragen

Aanvragen

Particulier of pgb

U heeft geen verwijzing nodig. U betaalt deze dienst zelf of uit het persoonsgebonden budget (pgb). In een kennismakingsgesprek kijken we samen met u uw wensen en behoeften.

Veelgestelde vragen

  • Wat kan ik verwachten van een intake gesprek?

    De intake vindt bij u thuis plaats. Samen met u en eventuele naasten stellen we tijdens het intakegesprek vast welke ondersteuning u nodig heeft.  Daarna kijken we met zorg naar welke hulpverlener geschikt is om u die ondersteuning te bieden. Vervolgens worden er afspraken gemaakt en zal de ondersteuning starten. Het intake gesprek duurt c.a. 1 uur.

  • Krijg ik steeds dezelfde zorgverlener?

    Ja, bij GrandCare ontvangt u steeds dezelfde zorgverlener. Alleen bij ziekte of vakantie vragen wij of u vervanging wenst.

  • Welke dagen/tijden is GrandCare bereikbaar

    De backoffice van GrandCare is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.  Verblijf is 24/7 bereikbaar.

  • In welke regio werkt GrandCare?

    GrandCare werkt in Het Rijk van Nijmegen en Regio Arnhem: de gemeenten Heumen, Nijmegen, Beuningen, Druten, Berg en Dal, Wijchen, Mook en Middelaar, Renkum, Duiven, Rheden, Doesburg, Overbetuwe, Lingewaard en Wageningen.

  • Kan ik de ondersteuning op vaste dagen ontvangen?

    Ja, u kunt zelf aangeven op welke dagen en tijden u GrandCare wilt inzetten.

  • Moet ik een minimum aantal uren zorg afnemen?

    GrandCare hanteert geen minimale afname van dagen. Wel minimaal 1 uur per keer.

  • Ben ik gebonden aan een overeenkomst?

    Voor de dienstverlening start, krijgt u van ons een overeenkomst. Hierin staan de gemaakte afspraken. U bent vrij om aan te geven hoe lang u gebruik wilt maken van onze diensten. Voor ondersteuning en gezelschap hanteren we geen opzegtermijn. Voor de huishoudelijke ondersteuning betreft het opzegtermijn 1 maand.

     

  • Welke financieringsvormen heeft GrandCare?

    U kunt van GrandCare gebruik maken via de WMO, JW, PGB of op particuliere basis.

  • Hoe kan ik contact opnemen met GrandCare?

    U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via: 024 357 34 68 op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Verblijf is 24/7 bereikbaar via; 06-58830951